2007-01-29

En brylling i Kramfors

Jag har en brylling i Kramfors som heter Robert Lind. Jag funderar på om jag ska ta och konvertera till honom i stället för till Amon-Ra. Ja, det är mest av praktiska själ som jag funderar i de banorna. Det var nämligen så att det kom förbi en arbetslös ikonmålare från Novgorod, en riktig trashank för övrigt, han kom medan Robert var på besök så jag bad honom att måla av Robert för en liten slant, ja, jag tänkte det kunde vara kul med ett porträtt och så är det trevligt att få hjälpa till lite också. Ja, och nu tänker jag att emedan jag redan har en ikon så vore det lägligt att kunna använda den på ett upphöjt sätt. Fast jag vet inte. Han är en sådan slarver den där Robert. Det kanske helt enkelt inte passar sig att skapa en kult omkring en regelrät klantskalle. Nej, det får nog vara.