2007-02-01

Bak och fram

Efter att utan resultat ha grävt igenom dynghögen yterligare en gång för att söka efter mina anteckningar har jag nu tvingats ta ett mycket tungt beslut. Jag ser endast en lösning på mitt dilemma. Jag blir tvungen att upprepa min tjugofemdagarsvandring. Detta måste göras baklänges. Det går inte att börja från början och gå samma väg. I så fall blir det en ny vandring med nya tankar. Nej, jag måste gå från slutet till början för att kunna återfå det som har gått förlorat. På så vis kommer jag att vara i stånd att rekonstruera hela det intellektuella och andliga arbete som vandringen innehöll. Den enda haken med denna plan är att anteckningarna kommer att bli upptecknade bak och fram, men det är en bagatell i sammanhanget. I värsta fall kommer de också att bli spegelvända men även det går att lösa, till exempel genom att använda en spegel.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sänder Er lyckönskningar av hela mitt hjärta inför den stundande prövningen. Klä Er varmt. Det är vinter nu.

Dr Lolek

1/2/07 16:21  
Blogger Hemulen said...

Jo. Det blir läge två på kepsen. Det vill säga, öronlapparna nedfällda.

1/2/07 19:50  

Skicka en kommentar

<< Home