2008-03-27

Huru att formulera de yttersta av önskningar

Jag hafver funderat både en och två gånganom på huru att formulera en framgångsrik kontaktannons. Jag tänker uti dessa banorne:

Stor illaluktande och gräsligt argsint Hemul av låg kvalitet och något sämre moral önskar stifta bekantskap med mycket liten, timid, något kuvad, konservativ och strängt religiös honvarelse tillhörig den apostoliska armeniska kyrkan och av muminsläkt eller liknande för gemensamma besök på danspalats lite nu och då. Denna hona bör vara försedd med tvenne svulstiga hängpattar i storlekarna E, F eller värre och de må icke understiga en half meter i hänglängd vid upprätt stående. Vidare bör honan ifråga vara tjänstvillig och tillmötesgående på alla de tänkbara samt otänkbara vis och icke vinlägga sig om sitt eget bästa utan fastmer ävla till sin herres fördel vadhelst detta må anbelanga. Svar till "Mästare, vad som än kommer ut ur eder så vill jag genast förtära det".


Men jag känner mig en smula tveksam huruvida jag ska publicera detta. Måhända det kommer att missförstås. Vad vet jag, folk är så fientligt inställda och snarstuckna nu för tiden så det är något alldeles förfärligt.