2008-06-05

Änglarna i Armenien

Antingen det var självaste Döden eller om det var den där ferbaskade ängelhelvetet, jag vet inte så noga, jag var en smula uppeggad. Nåväl, den förföljer mig. Igår när jag gick för att kontemplera i min ödsliga helgedom satt fanskapet i dörrn så att jag inte kunde komma in i kyrkorummet. Jag blir så ferbannad. Tänk att det ska jävlas så in i helvitti jämt. Han påstod att han hette Ian MacGregor. Han ljög förstås. Ingen djävul heter väl Ian MacGregor i Armenien! Åtminstone inte en som talar småländska. Och skulle det mot all sund vetenskap visa sig finnas änglar i Armenien så tror jag knappast att de skulle få för sig att heta något sådant. Det är något riktigt djävulskap i görningen den saken är säker. Jag behöver en motorcykel och en bössa. Här ska ställas till med änglajakt.